WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

26 July 2012

Bonu$$$ kah nama nya ini????

 

Yossssshhhhh!!!! rasa2 ramai yang dah tahukan pasal PM dah announce pemberaian bonus raya untuk kakitangan gomen. Mmmm apa pandangan korang? mula2 kita kena harus bersyukur..Alhamdulillahhhhhh....syukur segala nikmat kurniaan dan rezeki dari Allah swt...Ada ke yang x puas hati? aku rasa memang ada segelintir di kalangan kita ni yang tak berapa puas ati kan? ye lah...apatah lagi pd kakitangan yang bawahan..gaji diorg berapa la sgt kan...dpt minima rm500...ok ke??? mungkin lah ok kot sbb tahun ni je mana2 yg berpendapatan kurang dari RM3000 terima BR1M...pastu dapat lagi bonus 500!!! wah campo lagi ujung tahun dapat 500 lagiks...mmm 1500 tu...byk!!!! kena bersyukur!!!!

Tapi ada gaks yg mengeluh...ye lah...Bonus sebulan gaji tu kalo yg gaji mmg bykkkk mmg happy la...yg x berapa byk ni...mmm berapa lah sgt kan dapatnya....aku sukaaaa sgt mase zaman Pak Lah...rse2 ramai yg suka kan???Pak Lah bagi bonus sebulan!!! mmg terasa syiokkkkkk sgt.... tapi dah 4 tahun ( ye ke ) kita asyik dpt minima RM500 dan setengah bulan gaji yg dibayar 2x!!! apa lah salahnya bg sebulan terus...

bukan nak merintih..tapi Raya ni mmg byk memerlukan kos...hanya setahun sekali.. segalanya perlu..nak bergerak kena duit, nak berjalan kena duit, nak mkn semuanya duit...skg harga barang pun mahal...semuanya mahal!!!huhuhuh....

apa2 pun terima kasih lah Pak Jib kasik bonus kat kitorang pekerja2 gomen ni....semoga lepas ni kalo BN menang bagi le Bonus kat kitorang ni lebih sketttttttt....

mode :  x berapa nak happy :(


so layantzzzz je la eh!!!!

4 tukang karut:

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

kita langsung tak dapat bonus, kena tunggu hujung tahun, gini la keje swasta tak de kira raya ke, CNY ke, Deepavali ke, semua bayar time hujung tahun je untuk anak2 nak sekolah...

Rai said...

okla tu..ada jugak bonus..orang keja swasta ni habuk pun tarak.. hihi..

Miss Moon said...

yantz ,

ok la tew rezeki ......

cam kita org yg bukan gomen nih langsung tak merasa ahakssssssss...terus rasa jeles kat org gomen

ok la tewwwwww......sapa nak kasik duit

yantz-yeem said...

ye lah anje...mmg bersyukur...ni tersalah info tadik...xpe pasni wat entry BERSIH balik hehehe

Rai n Moon : bersyukur sgt2x...dah jgn mengeluh pn.yantz..x baekkkk!!!harap2 ujung tahun dapat bonus lagi besar!!