WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

15 August 2011

tanda2 aku dah nak bersalin...

Yosssshhhh!!!! minggu nie genap dah aku 37wks...ayooooo makin berdebau-debau dah nie...okes aku juz nak share la kan pengalaman aku semenjak dah beranak 2 nih...nie dah masuk anak ke-3...tapi sindrom nya lebih kurang jek....tak tahu lah org lain mcm mana kan???tapi bile aku ingat2 balik mmg tanda2 cenggini la yg salu berlaku kat aku bila tiba masa nak bersalin...

antara tanda2 nya ialah :
- kaki aku dah mula menyembab cam benkak / besar gitu...jari  kaki pun dah rapat antara satu sama lain sampai xde ruang kat celah2 jari kaki tu...ha mase nie nak jln mmg payah la...sbb kasut pun dah x muat...huhuhu bila nak jln mula la dah x laratttttt sgt....biasa lah kan???

- muka dah sembab!!!dah nampak dah muka aku lebor semacam...dah cam bengkak jek...huhuhuhu...mmg pun smue dah bengkak...dari muka, kaki dan tapak tgn!!!nak pegang apa pun dah rse sakit!!! pe lagiks kalo mse tido x leh langsung nak genggam tgn ko!!!sakit ya amat!!!!tapi aku gagahi gaks....

- Kepala pening2 : ha ini lah sindrom yang paling aku x suker...mula lah nak ujung2 nie kepala sakit tiba2...x leh nak buat apa...nak tido pun x boleh...kekadang dah mkn panadol pun x hilang2 sakit kepala tu...aihhhhhh sabor je la...salunya sakit kepala ni dtg tiba2...tanpa diduga....sampailah tiba nak bersalin pun still sakit kepala lagiks...

- Telinga jadi pekak!!! yessszaaaaa....telinga aku akan jadi pekak tiba2..rse betul2 x selesa..mula lah apa org cakap aku x dgr...dah la mmg aku ni kurang dgr tapi ni gaks adalah tanda2 aku nak bersalin dah kot...salah satu telinga aku akn terasa bergema...buatkan aku rse x selesa...aku rse sbb telinga aku rse cam tersumbat sebelah tu yg membuatkan kepala aku sakit kot...aku terpaksa tunduk kan kepala senget2 nak bgi telinga tu selesa balik...x pun kena hembus hingus bagi lobang2 telinga tu besar balik...baru rse selesa!!!mmm mcm2 kan???

- pitam/loya !!!! aihhhhh ni mmg aku x suka...sbb bayangkan lah perut dah mmbesor nak kena muntah2 plaks...adehhh terasa cam nak terberanak kuar baby kat mulut!!siyes mmg aku rse x selesa!!!mse nie lah aku rse cam nak nangis sbb mmg seksa toi ble rse loya2 dihujung peknen...uwek...uwek..uwek!!!!eeeee...kalo boleh aku cuba tahan gaks supaya x muntah...tapi x leh gaks...nak muntah mmg x leh nak tahan2...lagi tahan lagiiiii la rse x selesa...baik kuarkan smue!!!haaa baru rse selesa tekak nih....


ok lah itu je kot yang aku pasan tanda2 aku nak bersalin nih....aku pun x tau le kali ni aku bersalin awal ke ataupun cukup2 due atau pun terlewat...kalo ikutkan sejarah..aqil lahir mse 37wks tu pun operate...dini plaks 38wks....yg ni aku x tau n x dpt nak agak....doakan lah aku bersalin normal dan dipermudahkan yea...aku dah mula lah rse cuak skg nih....ok lah andainya ini entry terakhir aku sblum aku bersalin..aku nak minta maaf dari ujung rambut hingga ke hujung kaki..MAAF ZAHIR dan BATIN kalo aku ada salah dan silap kepada smue yg baca blog aku nie...dan juga aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN!!!!smuga korang smue haoppy di hari raya nnti...cewaaaaahhhh awalnya aku wish hari raya...xpekan?hehehehehe



so layantzzzzz je la eh!!!


2 tukang karut:

Wansteddy Tales said...

Selamat hari raya kak :) in case hari ni ko terbersalin awal. Jangan lupa, book PB awal2 dgn aku ;D lepas bersalin confirm balik langsing mcm anak dara!

cikceriacorner said...

salam kak..selamat ari raya n selamat bersalin..aku doakan moga semuanye berjalan dgn lancar..:)