WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

08 August 2011

salam ramadhan minggu ke-2

Yossssshhhhh!!! Ya Allah aku langsung x wat entry pasal ramadahan tahun ni kan? mmg nak buat tapi byk masa aku kena kejar sampai tak sempat...lagi pun byk gaks entry yg tgh beratur tuk updet..tapi x terupdet...biasalah aku mengah kalo wat benda terkejar2 nie...leh jadik semput!!!hehehehe...

Amacam poser korang setakat ini? Alhamdulillah...semoga bulan ramadahan tahun nie lebih berkat dan memberi lebih keinsafan...Bulan poser tahun ni kehidupan aku agak tunggang langgang sket...bukan apa...kondisi aku n hubby lah...so amal ibadat tambahan aku x sempat nak buat...eh bukan x sempat..cuma agak semput sket nak lakukan..maklum lah byk keja aku buat menjadikan aku agak lembik dan tak cukup nafas...kekadang rse sedih gaks...sbb hujung2 peknen ni aku x leh nak memperdengarkan baby dgn alunan ayat2 al-quran...rse cam x sempurna hidup aku bila selalu rutin harian slps solat mesti bce quran x dilakukan...tapi alhamdulillah sepanjang ramadhan nie..walopun aby x mmpu nak bersolat tarawikh dia bce quran...mse aby bce tu aku dok dekat2 dgr...bagi baby dlm peyut pun dgr....

ok lah so far setakat ni..mase minggu pertama aku dah 3 hari kantoi poser...padahal bersahur mkn berat gaks...nasi n lauk bagaiiii...tapi ye lah bukan nak bg alasan aku mengandung..mmg aku x leh nak paksa berpuasa sbb mb baby x selesa atau lapor...lagi pun aku kena byk tenaga...kalo kat umh cuti sabtu ahad aku x leh nak poser sbb tenaga byk keluar uruskan dini n aqil..kemas umah la...basuh itu ini...mampu kah aku kalau aku teruskan berpuasa? owhhhh TIDAK!!!kui 11 aku dah rse menggigil dan lapar...lain lah kalo mse kerja..tenaga xde terbuang sgt...sbb x uruskan budak2 tu....sayang mmg la sayang...mmg dah set kan minda harap2 bulan nie dpt poser sampai lah aku melahirkan...xmo lembik2...tapi tu lah...bak kata mak aku..kalo x larat jgn paksa...

mmm nak citer gaks pasal aqil...aqil hari pertama dia poser sampai kui 3 ptg je...hari ke-2 sampai 630 ptg...hari2 seterusnya...dah ke longkang!!!hahahaha...tapi aku tetap gaks suh dia poser...adalah kalo kat taska dia x makn n x minum..tapi bila ptg sampai umh dia dah paksa aku suh buatkan susu...ye lah aku pun ajor dia poser olok2 je dulu...xmo paksa2 sgt sbb dia tu belum lagi umo 5 tahun...cuma aku nak suh dia paham poser tu apa...at lis dia tau kalo poser tak leh mkn n minum...lagipun aku kesian kat dia sbb dia hanya bergantung pada susu je...mana nak mkn...badan pun kus kering je....x sampai ati nak suh dia berlapar lama2...kalo x mmg nmpk pucat sungguh!!!!

okes lah...nnti sambung citer yuks..ada keja penting nak kena buat nih...hehehehe....


so layantzzzz je la eh!!!

1 tukang karut:

cikceriacorner said...

kak..salam..

xpela pelan2..aqil kecik lg..hehhe