WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

26 April 2011

majlis 2 pengantin @ lunas, Penang

HARI KE-1...(SABTU ) 

 Yosssshhh!!act kitorang pi naik tren ke bukit mertajam nie sbb nak menghadiri majlis perkahwinan 2 panten sepupu aby....so sampai2 jek kat bukit mertajam kui 6 pg tu...kitorang trus ke umh kezen aby..rehat2 jap n bekpes dulu...patutnya kui 11 kezen yg sorang tu menikah kat masjid..tapi sbb aku mmg letih + sakit kepala+ mangantuk kitorang x join masa nikah tu....

 Boleh la tido jap dalm 3-4 jam mmg kena kumpul tenaga sbb tgahri tu kena plak pi kenduri belah pompuan...siyes dah rehat baru rse ada tenaga sket...budak2 pun elok jek tido balik...mmg kitorang keletihan sgt!!!!

 Sib baik la umh panten pompuan x jauh dari umh kezen aby...ada lah dlm 20 min jek...so kat penang
panas ya amat!!!cuma petang tu tetiba hujan lebat....

 kitorang pi join ke umh panten pompuan...mase ketibaan panten lelaki...kena plak nak menjawab pantun bagai...dah le panas terik...pitam jap aku berdiri nak sampai ke umh panten pompuan tu...mmm adat macm2 kan???


 byk gaks hantaran yg kitorang bwk..tapi bukan aku le yg pegang aku tukang menambahkan bil ahli rombongan cik kiah jek..heheheeh...

 majlis umh panten pompuan meriah gaks...yg lelaki tu adalah kezen aby...muda lagiks...comei je panten pompuan ni...lembut jek...

 Aku bergambo ngan linda kezen aby....masa nie kitorang sampai2 jek panten terus bersanding...dlm umah adalah panas ya amatnya!!!perut plaks dah berdondang sayang....mmmg kelaparan tahap kebulur dah...x sabar nak kuar pi mkn...


 so sei bergambo ngan panten plaks...sib baik menu kat umh panten pompuan sedap!!!2 pinggan aku mkn hehehehe...baisalah muka x malu kan??sbb nya lauk dok sebelah je ngan tenpat aku..tu yg muka selamba badak je menambah x hengat!!!!

HARI KE-2...( AHAD )

 Okes mlm tu kitorang tdo kat umh makcik aby plaks...sib baik lah sedara2 aby nie smuenya umh dekat2 jek..so boleh la menumpang sana sini..pilih je umh mana nak tido...so berangkat le kitorang kain baju pi umh makcik aby...padahal ikutkan hati aku dah malas nak mengangkut beg pindah randah sbb aku rse stay kat umh kezen aby tu pun dah selesa aku rse...

 So ahad tu majlis kezen aby plaks...diorg ni adik badik kawen serentak lelaki n pompuan,...si kaza n amat!! comei kan panten...aku terlambat sampai kat umh panten nie sbb kitorang sediakna makanan tuk panten kat umh makcik aby...wahhhh jadik tukang masak lauk panten plaks aku yea...heheeheeh..act bukan aku masak pun..aku cuma tolong hias2 n potong2 jek...kui3x!!!

 Ini adalah makcik aby bersama panten....

 Aku x sempat nak bergambo ngan panten kat pelamin sbb panten sibuk berposing..anak2 aku pun sibuk nak bergayut jek ngan aku...mase nie aku x leh la nak berkepit ngan aby..sbb aby bz menolong jadi penaggah...gilos mmg ramai sgt org dtg sampai aku pun x merasa makan lauk kenduri..yg aku dpt hanyalah makn nasik n kuah je...huhuhu byk sedih lor.....mmg lauk kehabisan sampai kena masak balik....



 Aku mmg melepak jek dlm umh malas nak kuar dok kat khemah sbb mase ni hujan mmg lebat giler!!!habis tanah berlecak2...so aku layan je la aqil n dini...

 Makan pun kat dlm umah je...x sanggup aku meredah dok dlm khemah dgn keadaan hujan yg lebat..so lepak ngan anak2 buah aby....lagi pun mase ni mata pun dah kuyu...mmg rse nak lelap jek....

 Okes lah mlm tu kitorang dah nak gerak balik KL....so ada kenangan pahit lagik yg aku nak citer masa naik ketapi dr bukit mertjam ke Kl...stay tune tau...kang aku citer....

last pic gambo dini sheksi slps bermandi peluh!!!


so layantzzzzz je la eh!!!!

0 tukang karut: