WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

09 January 2009

Tag-no.1 2009

nie tag 2009 yang pertama aku buat ok...dari wanie mama si irfan...sib baik sonang jek tag nyer...oh yea tag yg tahun lepas kalo aku x buat tu harap maaf la yea...tahun 2008 dah ttup buku...so kita buka buku tag yg baru la yo!!!

Here are the rules* -
- List these rules on your blog.
- Share 7 facts about yourself on your blog.
- Tell 6 unspectacular quirks of yours.
- Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
- Link the person who tagged you.


7 Facts about me....

1. Dari segi bentuk fizikal...aku mengaku aku nie pendeks!!!sbb dlm opis aku...rupa-rupanya aku adalah org yg paling pendek ato ' rendah '...sbb tu kalo kat sekolah kengkawan aku panggil aku pens ( pendek ), cik ( kecik ) n byk la gelaran-gelaran yang sekutu dgn nya. TOLONG JGN PANDANG RENDAH KAT AKU OK WAHAI ORG-ORG YANG TINGGI DI LUAR SANA!!!!!

2. Aku ada 12 org adik beradik ( satu mak satu bapak), 8 lelaki, 4 perempuan...so aku pompuan yang bongsu sekali..sbb tu anak2 buah aku panggil aku MAKSU...act mak aku telah melahirkan anak seramai 15 org...setiap anak nya yang ke-5 telah meninggal menghadap Illahi....yg ke-5 tu...gugur, so blum pasti jantina nya....yang ke10- abang aku meninggal masa umo 2 tahun...n yng ke 15- adik lelaki aku meninggal masa umo 8 tahun sbb sakit buah pinggang.

3. Aku nie berjiwa seperti lelaki...nanti ada masa aku create 1 entry knpa aku berkata begitu...secara ringkas nya la...aku nie susah sangat nak mengeluarkan air mata...apa tah lagi nak menangis bagai nak rak...apa2 yg berlaku pon aku x boleh nak menangis...sebak tu ada...tapi nak menagis sampe air mata bercucuran tu, jaaaaarang sekali...( nanti aku wat 1 entry pasal nie eks )

4.Alhamdulillah...setelah menunggu hampir 1 tahun 8 bulan...aku disah kan hamil...itu lah saaat-saat yang aku n aby nantikan..yang ke-2? mmg dah lama aku nak kasik adik pada aqil...tapi rezeki xde lagiks...aku sabar, sabar dan terus sabar...insyaallah Allah pasti mendengar doa ku...

5.Masa aku umo 6 tahun hingga 12 tahun aku stay ngan opah aku kat kampung. Masa aku ting. 1 aku still duk ngan opah aku..tapi disebabkan ada satu kes yang membuat kan aku kecewa+ marah, aku merajuk n aku nekad nak duduk n skolah kat KL bersama mak pak aku...jgn terkejut ok!!!semua urusan perpindahan sekolah dari isi borang smue...aku yang uruskan tanpa bantuan sesiapa!!!bayangkan la masa tu aku budak berumo 13 tahun...aku cuma mintak opah aku sain je...dan mintak kakak aku carikan nama sekolah yg dekat ngan umh aku kat KL...alhamdulillah akihir nya aku dpt gaks duk ngan parents aku...masa tu aku mmg kecik hati n kecewa sgt dengan opah n pakcik yg menjaga aku.....TERUK KAN AKU???

6.Aku mmg dilahirkan di kuala lumpur, tapi di rumah yea...sbb aku x sempat utk dikejarkan ke spital.....

7.Dulu aku layak digelar TOMBOY....sbb aku ganas....masa kecik kalo budak pompuan sibuk main anak patung, aku sibuk main baling tin, main tutup botol, main konda kondi, bwk beskal ronda2 satu kampung, main galah panjang, main tembak2 buat senapang gune kayu peluru kacang ijo atopon buah apa ntah yg bulat kecik warna ijo tu?, pastu main teng-teng, mandi terjun sungai ( budak kampung le kata kan)...mcm2 lagi la...


6 unspectacular quirks about me:

1.Dulu masa aku bujang, aku seorg yg panas baran, bos aku marah...aku marah balik bos aku...pastu bos aku pujuk aku...sbb bos aku x leh marah2 kat aku nnti keja sape yg nak buat? aku gaks kan? sbb tu dia cpt2 pujuk aku balik...hahahahahahaha, pastu kalo balik umah, tgk umah bersepah...aku akan kemas...tapi mulut aku cam bertih jagung membebel marah2...so mak aku pon x leh tahan ngan pangai aku...sampe penah satu ketika aku tension sgt bila balik keja je..umah bersepah...balik keja je...aku yg kena kemas umah...pastu aku lari kuar dari umah...stay umah kawan aku 2 mlm..mak aku cuak sbb tak tau aku pi mana....mmg teruk la aku dulu...

2.Aku seorang yang berdikari...apa-apa hal aku yang akan uruskan sendrik..dari aku pas SPM, nak sambung belajar ke....aku yg akan uruskan tanpa bantuan mak pak aku....pas tu keja smue aku yg cari sendrik n pegi sendrik...sampe ke hari ini...apa2 hal pon aku boleh je buat sendrik...x yah harapkan aby pon xpe...spt contoh utk urusan beli rumah ke smue aku yg handle kan...hehehehehe.....

3.Kalo aku bengang...aku akan bwk keta laju-laju...sampe langgar smue bonggol!!!pastu langgar traffik light...bahaya kan? tapi raser satu kepuasan plak bila wat cenggitu....tapi aku dah jarang wat pangai camtu semjk aqil ada...kalo aku bengang, aku amik air sembahyang, n aku baca quran...pastu aku akan raser lebih tenang.

4.Kalo kat rumah dah boring tahap gaban, aku akan mengemop lantai....walopun lantai umh aku tu dah bersih n berkilat...hehehehe maklum le aku baru bli mop yg memudahkan n membuat aku ayik la nak mengemop...mahal woo mop aku bli tu...99 harga nyer..nnti ada masa aku tepek gambo mop tu....hiks

5.Kat umah aku x leh tgk kalo umh aku bersepah...tapi lain plaks kat opis...work station aku nie layak dipanggil sarang tikus...sbb bersepah ya amats!!!dan aku mls nak mengemas sbb aku x leh wat keja dlm keadaan yg teratur...kena sepah2 baru aku leh wat keja...hahahaha...

6. Kekadang aku nie ada angin malas...malas tahap dewa la...kalo aku cuti ke duk umah...aku akan tido bangun kul 1...tanpa makan apa2 dr pagi sampe ke ptg...so mmg kalo aku duk umh sengsorang, aku x akan masak...sampe nak minum air pon aku lupe..ibarat cam aku puasa la...tapi sebenar nya x pose pon...nie sbb kemalasan yg terlampau le..bila dah petang nak maghrib baru terasa perut nie lapor...masa tu baru ingat nak cari makanan....

7 people to be tagged:

nama yg aku nak tag pon dah si wani list kan...so aku x mo tag sesapa la...sbb x ckup 7 org...so sesapa yg nak buat tu...dipersilakan....jgn malu-malu k....oh yea aku nak tag member opis aku la..si wan n ateq...sila buat yuks...

Link the person who tagged you:
wanie

so layantzzzz je la eh!!!!!!!!!!

3 tukang karut:

aimi @ kamalina said...

seronok gak baca tag awak ni... cam tak caya je yg awak ni ganas ala2 tomboy.. ya ker?? tgk ayu semacam je... tapi salute la kat awak.. mmg independent... hmm.. bab air mata tu curious laa..sebab akak ni mudah nangis... kalau tension sgt dgn anak2 pun akak nangis.. camno tu??

~~ciklinn~~ said...

hihihihih ko baik2 jgn langgar laki traffic light bahaya... huhuhuhuhu

bagus seorg yg indepandent..aku suka.....

mrs khairul said...

yan aku ingat kan aku sorg jek yg adik bradik ramai..ghupanya ko lagiiiii ramai...mcm mana lah ye kan mak kita ble beranak ramai2 cam tu..kalo ko sgup tak yan?aku rs aku tak sgup lah.paling ramai pun aku ble 5 jek...heheheheh

weh..ko ni kira keras yek..aku plak sensitip yg amat..hahahaah..tp even aku sensitip aku pun independant mcm ko..kdg2 hubby aku tak suka sgt..sbb dia ingat kita nak membelakangkan dia..hehehehe..