WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

11 August 2008

sinetron intan & solehah

Alahai...esok mlm dah sah2 aku x dpt nak nengok sinetron citer INTAN nie...mmg fanatik gilos la aku n aby tgk citer nie...esok aku dah start pi o/staion ke kuantan, pahang selama 8 hari....huhuhu...meronta2 la aku x senang duduk pikir camner la nengok citer intan nie....best tau citer nie...mmg aku layantzzz abis citer nie...mula2 ingat citer nie cam x best aje...tp lama2 tgk cam dah x sabar2 nak tau apa citer selnajut nyer...ok la aku kasik sket sinopsis citer pasal INTAN nie eks....

Kasih adalah puteri dari sebuah keluarga kaya. Kasih jatuh cinta pada Fajar yang berasal dari keluarga miskin, Tapi hubungan mereka tidaka direstui kedua belah pihak.

Suatu hari, Kasih mengetahui dirinya hamil. Fajar bersedia bertanggung jawab. Fajar dan Kasih menikah. Kasih melahirkan seorang bayi yang diberinya nama Intan. Mereka hidup pas-pasan. Fajar memutuskan berhenti kuliah dan bekerja untuk memenuhi kebutuhan keluarganya. Namun malang menimpa Fajar, sebuah kecelakaan merenggut nyawanya.

Suatu hari orang tua Kasih menemukan Kasih. Mereka membawa Kasih dan menikahkannya dengan Dokter Frans. Kasih tak membawa Intan bersamanya (Intan ditinggal bersama Lastri (Ibunya Fajar).

Lastri marah mengetahui pernikahan dan kepergian Kasih. Lastri berfikir, Kasih sudah mengkhianati Fajar, bahkan tega meninggalkan bayinya.

Intan sudah dewasa. Dia tumbuh menjadi seorang gadis yang lugu (Agak sedikit Lemot), baik dan sangat menyayangi Lastri, Lastri sangat protektif terhadap Intan karena dia tidak ingin masa depan Intan rusak seperti masa depan Ayahnya, Fajar.

Ternyata Lastri kecolongan, Intan Hamil. Lastri lalu meminta pertanggung jawaban Ello, teman dekat Intan. Awalnya Ello ragu, karena dia masih kuliah.. tapi akhirnya Ello memutuskan untuk menikahi Intan, walaupun Keluarga Ello menentang.. Setelah menikah Intan pindah kerumah Ello.

Intan yang Lugu memulai kehidupan barunya dengan pak Jamal, Ibu Yana dan dua kakak Ello, Dandy dan Rully.

Kebahagiaan tidak berlangsung lama untuk Intan.. Beberapa hari setelah pernikahannya, Ello mengalami kecelakaan dan meninggal dunia.. Yana dan Jamal menyalahkan Intan atas kematian Ello.. Intanpun diusir dari rumah Jamal.. Intan emohon pada Jamal untuk menerima dia tinggal dirumah itu, paling tidak sampai anaknya lahir..

Kehidupan Awal Intan dirumah itu tidak mudah, karna Yana bersikap memusuhi Intan, Tapi Intan tetap menghadapi dia dengan sabar dan sayang.. Intan menganggap Yana sebagai pengganti Ibunya yang sudah meninggal.. sifat dan Sikap Intan, akhirnya membuat Yana luluh juga.

Intan yang merasa tidak enak karena sudah menumpang dirumah mertuanya.. ingin membiayai hidup anaknya, memilih bekerja sebagai Sales.. karna pekerjaannya ini, ntan bertemu dengan Rado. Lalu Intan bekerja disebuah salon yang ternyata adalah milik ibunya Rado. Disalon ini, intan bertemu dengan Lila dan Fanny, Lila yang juga menyukai Rado kesal, dan berusaha memisahkan Intan dan Rado..

Sementara itu Kasih yang menderita penyakit Ginjal diharuskan melakukan Transplantasi Ginjal.. Tapi tidak ada satupun donor yang cocok..

Dokter Frans yang tidak mau kehilangan Kasih, akhirnya mencari Intan dengan tujuan meminta Intan mendonorkan ginjalnya untuk kasih.. Lastri sangat marah saat tau hal ini, Intan akhirnya tahu, kalau Kasih adalah ibunya, dan sebenarnya ibunya belum meninggal.. Intan Shock.. Tapi karena kebaikan hatinya, dia bersedia mendonorkan ginjalnya. Tapi keinginannya ini, ditentang oleh Lastri, Rado dan Kasih sendiri.. Bagaimanakah kelanjutan kisah ini, apakah Intan berhasil menyelamatkan Kasih? Apakah hubungan Rado dan Intan berlangsung dengan mulus? Dan apakah Intan dapat meraih cita citanya sebagai seorang penata Rambut?

Lagi satu citer yg aku suke tgk ialah citer solehah....citer solehah nie aku tgk sbb pelakon dia sama ngan pelakon citer "PUTRI YG TERBUANG" citer soleha tayangan dia kul 5.30 @ tv9...mmg pas balik keja je aku akan ngadap tgk citer nie...jln citer pon lebih kurang cam citer "putri yg terbuang '..


huhuhu...nampak nyer dlm minggu nie mmg aku akan miss 2 citer hebat nie...alahai...nak wat cmner eks...sian kan kat aku....sampe skg duk tergiang2 lagu ruang rindu nyayian letto...best siut!!!lagu nie aku jadikan ring ton tel aku..hehee aby pon sama gaks...so kalo kat umh kalo tel bunyi x tau tel sape yg berdering...2-2 kejor tel..hahaha lawak tul...

so layantzzzz je la eh!!!!!

2 tukang karut:

wansteddy said...

ko tgk x citer kasih kuseru? btl tak tah tajuk tu...citer antu seram tu...takot wooo..aku tgk sikit je dh tingat2 smpai tgh2 mlm..huhu....

yantz-yeem said...

gilakk weii aku nk tgk citer seram!!!dah la aku nie mmg penakut ya amat!!x sanggup aku amik risiko tgk citer hantu...tarak berani weiiii