WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

01 August 2008

kenduri tahlil arwah...

malam tadi kan mlm jumaat....

so family aku wat sikit kenduri tahlil tuk arwah apak..so kitorang family je berkumpul 11 adik badik campo ngan ipar duai & anak2 buah yg baca yassin & tahlil...sonot plak dpt kumpul reramai camnie...mmg sblum nie kitorang salu berkumpul camnie...tp kumpul2 borak2 kosong je..tp kali nie kumpul ngan niat yg murni tuk mendoakan arwah apak ...antara ahli2 yg hadir....smue adik beradik ada..cume abg aku yg kat perak tu je yg xde...tp dia ada kirim duit..ok la tuh!!!
Bangga aku tgk anak2 buah aku smue pandai2 baca yassin...laju plak tu...x tersangkut2 pon...alhamdulillah..harap2 anak2 buah aku yg skg nie taat pada Allah...jgn la jadik budak2 yg x tentu hala...ish aku mmg ckup riso tgk anak2 zaman sekarang nie...

Aqil pon join dgr org bc yassin & doa smue...bila org baca "Lailahaillallah",,,dia pon ckp "lah..lah..." pastu wat doa amin-amin....jumpe org pon sekarang mana2 asik nak salam je...

Pas je baca yassin smue org2 lelaki pi solat isya'kat masjid..pasje diorg abis solat smue serbu makan!!!menu kitorang mlm tu sate, pulut duyan, kuih2, nasi impit, roti jala& buah2...makanan nie smue kitorang share2 bagi duit beli...ada yg beli & ada yg kakak2 aku masak...cam aku...aku pulun beli duyan rm50 petang smlm...

pas mkaan2 cam biase yg tua2 borak2 sambil mkan...yg budak2 kumpul dlm 1 bilik main x hingt donia!!!abis tunggang langgang umh mak aku dikeja kan oleh cucu2 nyer yg lasak2 tu...yg mana ada anak2 tecit masuk dlm bilik lagi satu...camnie gaya nyer family aku dah bertambah..tapi umh cam sekangkang siput je...mmg full packed dah umh mak aku nie...


soleha ngan korie...sian adik ipar aku nie..org paling kerja keras dlm menjayakan baccan yassin & tahlil...kejap2 keja nyer sapu sampah..kejap2 mop lantai..nie leh jadik adik ipar cemerlang!!!

cik as plak kita nak bagi anugerah apa yea?adik ipar yg ala-2 suam kuku cemerlang nyer...kekeke...makin lama afy nie makin cumels le plaks...

yg nie plak?anak buah yg sentiase gedik2 perasan cun...asik sibuk amik gambo sendirik je...

Majlis malam tadi abis kul 10.30...so dah lewat tu aku pon cpt2 balik umh sbb ada misi palk nak tgk citer intan...heheheh


so layantz je la eh!!!!!

0 tukang karut: