WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

24 May 2011

Dah tahu SECRET RECIPE ada DNA BABI korang nak mkn lagi ke???

Yosssshhhh!!! agak terkezut aku Cake di Secret Recipe adalah tidak halal!!!! Sebelum nie mmg ada ura2 dgr restoran SR nie masih lagi tidak mendapat sijil HALAL yang sah...tapi baru2 ni pihak PPIM telah mengesahklan bahawa ada sesetengah kandungan bahan di dlm pembuatan cake di SR ada mengandungi DNA BABI!!!astaghfirullahalazim!!! kalau ye mmg aku dah beberapa kali menelan cake tersebut....Ya Allah....

so aku Copy Paste je kandungan info yg aku dpt dri blog INI dan laman web PPIM...harap2 kita smue sedar dan berhati2 dlm memilih n menjamu selera di mana2 restoran di Malaysia ini...jgn ingat disebabkan negara Islam...tidak semua restoran itu halal...


Kadang-kadang aku memang semacam tak paham, rasanya dah hampir semua makanan kat Malaysia ini dah tak selamat dah!

kata jer Malaysia ini negara islam?
tapi persekitaran?
kedai-kedai makan pun banyak yang was-was!

Sikit-sikit buat makanan mesti nak masuk inzim babi ker? DNA babi ker! macam wajib letak pulak dah!

Berikut kenyataan yang dikeluarkan Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011:

Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011 yang diadakan pada 12 Mei 2011
telah memutuskan permohonan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) adalah tidak berjaya berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi dalam bahan ramuan ( Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder ) yang digunakan syarikat tersebut.

Dua ramuan terbabit ialah ‘Whole Egg Powder’ dan ‘Whole Milk Powder.’


Syarikat tersebut adalah:


Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 )

 
8.
TALENTO BROWNIES CONCENTRATE SECRET RECIPE
BRAND: PURATOS
-PURATOS MALAYSIA SDN. BHD.
30/11/2011

9.
TALENTO CAKE CONCENTRATE SECRET RECIPEBRAND: PURATOS
-PURATOS MALAYSIA SDN. BHD.
30/11/2011



Justeru, orang ramai dinasihatkan supaya melayari laman web www.halal.gov.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarikat yang memiliki SPHM.
 
adakah korang masih ingin menjadi penggemar setia SR? renung2kan...sumber yang bersih adalah sumber yang sahih halalnya...jgn kita terpedaya dgn hasutan pihak2 yang cuba merosakkan akidah umat islam...!!!

so layantzzzzz je la eh!!!!

2 tukang karut:

notti netti said...

erk.....I dah banyak kali makan....alaaa

syanan said...

Salam,
I pun aad dapat email on this before but after that ada sorang hamba allah yang dah minta clarification from SR. "Merujuk kepada item 8 dan 9 yang disebarkan melalui emel sebelum ini, jelas bahawa ‘TALENTO BROWNIES CONCENTRATE SECRET RECIPE’ dan “TALENTO CAKE CONCENTRATE SECRET RECIPE’ merujuk kepada nama dua produk yang dikeluarkan dengan jenama PURATOS yang jelas haram seperti link berikut: http://www.halal.gov.my/ehalal/index.php?ty=content_view&id=NEW-20110512163507&type=NEW
Feedback from SR was "We would like to clarify that these 2 are products of Puratos but bearing the term " Secret Recipe " in the product name. We are not using their ingredients nor are they part of our products. Thank you for your concern in regards to this matter"
If u want, I can forward the emails I received. Bukan apa, benda2 macam ni, takut jadi fitnah pulak kan. Kena tengok kesahihan dulu.