WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

08 March 2010

citer aqil plaks....

Masuk minggu nie aqil aku anto kat umh mak yoyong aka kak yong aku....lagi pun aqil mmg suka tiggal kat umh mak yoyong nya...sbb ada kak cik..kak isha...abg aidiel...ye lah aku mls nak anto kat taska...sian aqil ari2 tggu aku lambat pikap dia...n salu dia jek tggal sengsorang kat taska...so kalo duk umh mak yoyong dia ada la kawan kan...
aqil mmg suka lah kalo letakkan dia kat umh mak yoyong sbb ramai yg rajin melayan..cam kak cik nie..mcm2 dia wat nya kat aqil....aqil pon dah pandai...kalo ontheway nak pi anto dia sibuk la ckp nak pi umh mak yoyong...kalo aku usik2 ckp nak anto umh opah atau mak andak dia xmo!!!

okes...nie ayah blikan aqil menan baru yg ala2 cam tanah liat tu...play dough ek nama nya...ntah la ayah nie pelik konon nak tgk anak nya main benda nie...pada hal aqil x mintak pon...so bli set yg kecik nie dulu...mmm rupa2 nya aqil mmg suka main tanah liat nie...

sampai nak tido pun siap main bwk naik ke katil...sib baik le tanah liat nie jenis yg x melekit-lekit...so ilang kejap addict dia pada kereta...kalo x masa nak tdo bwk angkut sekali segala kereta2 kat ats katil...

sekarang aqil nie dah pandai wat ayat2 baru...contoh nya aitu aku ty dia dlm perut mama ada apa...dia cakap ' ADA ANGIN!!! '...adoii mana la dia dpt perkataan angin tu aku pun x tau...so bila dia sebut angin tu dia gelak2 cam mempermainkan aku la...sabor je....makin lama aqil nie makin menghiburkan kitorang...skg dia salu kena marah ngan ayahnya..bukan marah apa..ye lah kekadang dia nakal sket...pas main x reti nak kemas balik...tu yg ayah nya marah tu...kalo dlu tau plak kalo pas main kemas balik...nie selagi ayah nya x pegang rotan, selagi tu dia xmo kemaskan mainan dia...mmmm dah beso camnie kena cari pendekatan baru nak mengajor anak supaya lebih mendengar kata dan berdikari sket....camner eh??????
so layantzzzzz je la eh!!!!





4 tukang karut:

ica said...

HAHA ;D
betul uh maksu...
rotan aja kalau dia nakal ;))
tp mmg x leh..
mmg x sampai ati...
kang kalau rotan,kesian tgk dia nanges..
so...
di rumah mak yoyong..
dia di tatang bagai minyak yg penuh..
x caya?
tanya ar aqil sendirik!
eheheh ;D

☆ lieya latif ☆ said...

hi hi hi...comel2....ade angin ko....angin kus2 tu aqil...baik lari jauh2...kang mama lepas bom atom kang wakakakaakakakak

budak ni mmg camtu yantz,....aku ni kat umah kejap2 transform jadi mak betul...kejap2 jadi mak tiri.....time main2 takkemas siap laaaa aku jadi mak tiri...membebel ajek aku nie heeheheheheeh.....

notti netti said...

salam kenal...chomelssss anak...:)

ariesreeve said...

slm kenal...nice blog u have...jom singgah blog sy ye...