WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

23 April 2008

mak ngan anak sama je...

nei aku nak citer ler...kejadian smlm...actually aku mmg x perasan langsung yg aqil nie ada persamaan gak perangai nyer ngan aku...baru mlm tadi aby tetiba ckp..."ha aqil nie dah ikut perangai mama le nie...penakut!!!"...

Alkisah nyer begini...mlm tadi pas jek kitorang kuar dinner kat luar...aqil mmg dah ala-ala ngantuk dah..dlm keta ondway nak balik tu dia cam dah nak terlelap...tp sampe2 je umah dia terus x mo tido..masa tu dah kul 10 mlm...so aku pon biarkan le aqil main2 sambil2 tu aku kemas kan barang2 tuk dia pi skool esok..cam biase la aku pon dah settle smue keja kitorang anak beranak nie pon duk le ngadap tv...kul 11 mlm mmg aku akan terpacak tgk citer paberet kitorang...'putri yg terbuang'...aqil pon aku tgk ms tu dah lalok le sesangat..menahan mata...aku suh baring kat aku dia x mo..sibuk le nak main lagi padahal...dah terhoyang hayang je dia main...ye la dah ngantuk sgt kan...so ms iklan jek aku pon bwk aqil masuk tido dlm bilik...dlm 5 min camtu aku tgk aqil pon dah lelap..aku pon kuar bilik pi sambung tgk tv ngan aby...x lama pastu..aqil kuar dr bilik ngan muke tersengih2...alahai..camner la dia leh terbangun balik plak nie...so aku pon x smape ati tgk dia menahan mata yg amat2 mengantuk tu...aku pun masuk balik dlm bilik tido kan dia....elok je dia lelap...aku pon kuar n sambung tgk tv...pastu aqil kuar balik...ha masa tu la aby ckp yg aqil nie sama jek macam aku nie..nak tido kena berteman...pantang kalo xde org kat sebelah mesti susah nak tido...

actually masa aby cakap camtu baru aku perasan...pastu tetiba terimbau le plak masa aku zaman2 kecik dolu2..masa sekolah rendah aku mmg duk ngan opah aku kat kampung...mmg la aku nie penakut yarabbi!!!nak tido opah aku mesti ada kat sebelah..kalo aku dah terlelap..leh tersedar balik kalo opah xde di sisi...punyer la menahan ngantuk semata2 nak tunggu opah aku betul2 tido..maklum la..masa kat kg kekadang opah aku nie bangun kul 2-3 pg solat sunat..ha bayang kan lah masa tu aku macam mana...duk la tersengguk-sengguk kat sebelah opah aku yg tgh sembahyang...

mmm...aqil pon aku tgk ada gaya2 nak ikut cam aku...kalo nak tido kena ada org teman kan dia...kekadang gara2 nak temankan dia...aku pun turut sama tertido...pastu aqil nie pon aku tgk takut gak kalo aku biarkan dia sorang2 main dlm bilik..nak aku teman kan baru dia nak main kat dlm bilik dia..kalo x dia bawk smue menan dia kat luar duk main sengsorang.....penakut ke camtu?ekekek..aku pun x pasti..mungkin ye atau pun secara kebetulan je kot....

tapi aku nie mmg le..penakut sampe skg x ilang2..even dlm umah sendiri pon aku takut gak...kalo time dah lepas kul 12 mlm...mmg aku takut nak pi toilet sendiri...siap paksa kejut kan aby suh teman kan aku buang air kecik...siap kalo aby mls nak temankan aku siap gaduh2 tu..lawak jek...pada hal umh sendiri tu..bukan beso pun umah tu pon nak takut..aby bebel kat aku...mmm skg anak plak dah ikut perangai mama nyer..cam ner ni?

aku pun x tau le apa yg aku takut kan sangat...pantang le kalo dlm tv tu ada iklan susuk ke...saka ke..misteri ke...mmm dah sah2 aku cepat2 tuko channel..dgr pon aku takut..x tau le knp eh?sian gak kat aby..dia punyer le suke tgk citer2 seram ...tp bila tgk tv ngan aku...no way aku suh dia tgk citer2 hantu nie...bukak la citer lain...kalo dia nak tgk gak..aku kena masuk dlm bilik..pastu suh dia pasang sore slow2 jek..jgn bagi sampe aku terdengar itu bunyi hantu...hahahaha...sungguh le penakut ya amat aku nie...

ada ke ubat tuk ilang kan raser penakut nie? aku bukan nyer apa..aku nie takut sbb aku salu terbayang2 kan muka hantu yg tetiba je menyinggah kat kepala aku nie..pantang le aku nak masuk dlm toilet..ha masa tu la kat cermin tu cam ada wajah yg menakut kan..siut tul!!!!baru jek nak belajar berani kan diri..tu yg aku menyampah tu!!!!bis camner?x pe la taun depan la aku nak berazam jadi seorang yg berani...cheewah...ada sesape x nak cabar aku wei?hehehe.....

0 tukang karut: