WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

25 February 2008

aku telah merasai nya...




Pagi isnin tu mcm biasa...aku mmg bangun awal2 dah siap2 nak pi kerja...sblm solat subuh aku buatkan susu tuk aqil n kasik dia minum susu dulu...tapi pas aje dia minum tersembur balik smue susu kuar...muntah le balik..aku tgk aqil pon mcm x bermaya je..semalaman dia pon x leh tido ngan lena nyer..asik batuk-batuk...tetiba ayeem ckp ngan aku nafas aqil cam laju je...aku pun tgk mmg nafas aqil lain dr biasa..act dah 5 hari aqil cam x brp sehat..dia demam n batuk2..pastu nafas dia pon cam ada bunyi sket...so ayeem pon ajak aku bwk aqil pi spital..sbb kitorang pon tgk degupan jantung dia cam laju sket..n dia pon makan@minum susu asik muntah balik je...

So, pagi tu dlm kul 7.30 camtu kitorang terus pi hospital serdang...ingat nak pi HUKM...tapi pagi2 dah sah la jem jalan kan..so aku cakap ngan ayeem kita pi je la hospital serdang ato putrajaya..dah tentu jln x jem sbb kitorang ikut jln dalam area umah kitorang lalu ikut jln puncak jalil..sampai2 je kat hospital amik no smue check2 aqil kena amik darah, pastu wat x-ray...pastu kena masuk oxigen...aku pon pelik gak..teruk ke anak aku nie?so dlm 2 jam l;ebih tunggu masuk oxigen nurse ckp kena admit...terkejut gak aku..aku pon tanya le doc knp ngan aqil...pastu doc tunjuk x-ray..kat paru2 belah kiri ada kuman...so aqil kena jangkitan paru-paru...aku dgr pon cam x sangka plaks jadik camtu skali..patut la aqil nafas pon alin macam...tido pon x boleh..minum susu pun muntah balik...demi aqil,aku pun redha je la..dlm hati aku berdoa smuga aqil cepat2 sembuh...

hari pertama masuk ward aqil mmg nampak sungguh x bermaya...lesu je..minum mkana smue dia x nak..so doc decide masuk kan air sbb aqil lemah sgt...so aqil mmg meraung2 masa kena cucuk untuk air masuk n amik drah semua..aku pon menangis x tahan tgk anak aku dlm kesakitan...x lama lepas tu dia pon senyap..n terus tido..tapi still batuk2...cam kahak susah sgt nak keluar...ayeem plak pas aje settle aqil masuk ward..dia balik umah amik barang2 aqil, termos n baju aku...2 hari dia amik coti...petang tu imm datang melawat ngan tunang nyer pudin..thanks imm...melawat kitorang...

hari kedua nampak aqil cam dah ok sket..dah boleh nak minum susu..tapi x banyak...mmg doc ckp sekurang2 nyer 5 hari aku kena duk kat ward sbb nak complete kan antibiotik...alahai lama nyer aku raser!!!oh ye kitorang duk kat wad 5A..katil no.18...3 hari duk kat ward tu...pastu hari ke-3 tukar wad 5B katil no.4 dan hari yang sama pindah katil lagik pi duk kat katil no.19...nampak aqil cam dah ok sket...siap nak berjlan je tawaf satu ward tu..pantang le aku turun kan dia dr katil meluru je laju nak kuar...tgk aqil dah ok aku pun dah x raser risau sgt..kalo x Tuhan aje yang tahu apa yang aku raser...sampe nak mkn pon aku xde slera..nak buat apa pun cam x berdaya bila tgk aqil x bermaya...setiap waktu aku solat aku mohon pada Allah smuga aqil cepat sembuh dan kembali ceria...

4 hari kat spital...doc cakap aqil dah bleh kuar..alhamdulillah akhir nyer boleh balik umah..mmg aku dah bosan sgt duk kat spital...act sonok gak duk spital nie...x yah wat apa2...mkan smue disediakan...makanan nyer pun sedap2..tapi best lagi kat umah sendiri kan...aqil pon dah ok...

kepada smue kwan2 yang sentiasa bertanya khabar ttg aqil terima kasih byk2...korang lah kawan dunia akhirat...sayang korang smue...

1 tukang karut:

Ilya said...

mcm saya kecik2...slalu sakit cm tu

try bawak gi jumpe Dr Wahab Sufarlan kt Ampang Puteri.pakar paru-paru kt kl nih.