WAJIB KLIK banner INI!!setiap KLIK akan dibalas..sila lah KLIK n INFORM yea!!!TQ

klik salah satu gambar ini untuk menaikkan traffik di blog anda!!

hitz

21 September 2015

Ahli baru ~ Bella & Boboy



Assalam... memperkenalkan si Bella & Boboy si bulus yang baru sebulan menjadi ahli baru dlm keluarga aku...ni kes pujuk rayu aby memaksa untuk aku terima kehadiran si bella n boboy!! jgn x cayer laki aku ni dah bertahun2 dari mula2 kahwin sampai dah anak 3 dia dok menyerondang nak membela kucing. Tapi permintaannya memang aku TOLAK la...sebab aku mmg TAK SUKA langsung dengan kucing ni...aku rimas!!! memang la comel..tapi aku ni xde jiwa nak menyayangi binatang kot..apa segala binatang dari sekecik2 hingga sebesor kucing ni mmg aku penakut!!! Lagipun aku x suka dlm umah ada kucing. dengan bau najis nya, ngan nak kena jaga makan minum adoiiiii buat aku serabut kepala!!! memang la aby yg akan uruskan...tapi aku semak!!!hahahah rumah pun x berjaga sangat inikan nak jaga kucing plak...alahai...


 Tapi akhirnya aku tewas gak....sebab aby dah pandai2 kawtim ngan kawan dia yg offer nak bagi 2 eko kucing suh dia bela...mmm pandai lak berurusan di belakang aku...tiba2 je ckp nak pi damansara nak amik kucing!!!waaaaa aku dah mengomel2...aby plak diam x diam dah siap beli sangkar! mmm terpaksa redho kan je la.....budak2 ni suka la...aqil la paling xcited! dini dan adik suka2 camtu jek...nak pegang mmg still penakut gak mcm mama nya...dlm keta dok pikir2 nak letak nama apa...2-2 betina...so dini la dok ckp nak letak nama barbie la...princess la..aqil dah emo tiba2 sebab dini dok nak letak nama gugurl! Lastly aqil dok mentomboykan kucing tu jadik nama boboy. dini lak nak letak nama bella...ok lah tu la Bella & Boboy!


Untuk permulaan Bella & Boboy aby letakkan kat dlm umh,...masukkan dlm sangkar kecik...kat dlm sangkar tu la tempat dia buang najis dan makan...buang najis dlm pasir yg aby beli..pastu aku mmg dah rimas..sebab dah start bersin2...tapi aku diam kan je..sbb aby dan aqil dah xcited tgk bella & boboy kat umh tu...hari2 lak ngulit si bulus tu...pastu aby kesian sbb sangkar yg ada tu kecik...berebut2 si bella & boboy nak tido n main...


 Walopun aku x suka kucing tak beerti la aku ni kejam kat kucing...dalam masa yang sama aku sentiasa pikirkan si bella & boboy kat umah tu...tiap kali pi pasaraya dok pikir n cari makanan tuk diorang ni...kekadng xcited nak cari makanan yg terbaik tapi murah!!hahahaha..pastu kitorang riki-riki nak carikan sangkar yg beso sket dan carrier untuk mudah nak bawak bella & boboy ni ke mana2...so dah riki2...dah beza n bandingkan harga..kitorang jumpe kedai SIFOO PETS ni kat sec 13, shah alam...so hari minggu lepas kitorang pun berusaha lah pi cari kedai ni..


Beli sangkar yang 3 tingkat ni...mcm dlam gambo kat bawh tu...memang murah la barang2 n makanan kucing kat kedai ni...berbaloi pegi...aby dok borong makanan / pasir /accessories tuk si bella & boboy. Amboi2 menyopping barang2 si bulus mmg xcited sungguh!!!sanggup perabis $$$ huhuhuh..baru nak paw handbeg :(..Tapi siyes sangkar ni antara yang termurah berbanding beberapa tmpat kitorang survey...lagipun kedai ni siap bagi diskaun lagi...okes pasnie kedai sifoopets ni akan jadi kedai rakan kucing kami lah nmpknya...staff pun peramah n sgt2 baik...

Sekarang Bella & boboy dah tak duduk dlm rumah...dah ada sangkar selesa dan beso aku suh aby letak kat porch je..so smlm sesi kemas2 area luar...nampak la terang sikit...bila nak main je baru masukkan ke dalam. Sonok gak bila ada kucing kat umah...meriah sbb bella & boboy ni pandai main ngan budak2 ni....aby pun hari2 la membelai bella & boboy sampai kekadang lupa bini nya yang sorang ni..Oppppssss!!! hahahahaaha...


So layantzzzzz je la eh!!!!


0 tukang karut: